سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خدای سبحان، هر آن که را دینش استوار ودستانش گشوده باشد، دوست دارد . [امام علی علیه السلام]
.:: دستخط های یک عدالت خواه ::.
 
باز هم نظریه صالح مقبول!

نزدیک انتخابات که میشود نظریه "صالح مقبول" دوباره بر سر زبان سیاستمدارن افتاده و درگیری بین انتخاب صالح یا اصلح شروع میشود. اما این بار این نظریه که قطعا با نظرات رهبر عزیز انقلاب تفاوت دارد توسط کسی مطرح میشود که اطرافیان وی، او را سخنگو و بلندگوی "آقا" میدانند.

حضرت آیت الله مصباح چند روز پیش فرمودند: " اگر در انتخابات امر دایر شد بر اصولگرا و اصلاح‌طلب، همه باید بر روی اصولگرا اتفاق کنند و نظرات دیگر خود را کنار بگذارند و بر روی شخصی اجماع کنند که در مقابل آنها رأی داشته باشد."

این دقیقا همان نظریه صالح مقبول است. یعنی معیار در بین اصولگرایان باید "مقبولیت" و "میزان رای" باشد که احتمالا قرار است از بین نظرسنجی ها و نظر سازی ها این ملاک ارزیابی گردد.

اشاعه این نظریه خطرناک تمام ملاک ها و ارزشهایی که باید آن را برای انتخاب مد نظر قرار داد زیر سوال میبرد. بر اساس این نظریه آیت الله مصباح هرکس که نامی از اصولگرایی را به یدک میکشید و توانست با نظرسازی خود را دارای رای بالایی جلوه دهد باید انتخاب شود و این دقیقا برخلاف رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب است. رهبری عزیز مبفرمایند:

"در جمهوری اسلامی، انتخاب، انتخاب اصلح است. نه رقابت انتخاباتی، این دعواها و رقابتها متعلق به دموکراسی غربی است که از خدا و دین هیچ چیزی به مشامشان نرسیده است."

"البته هر کس صلاحیتش در مراکز قانونی تأیید شود، صالح است، اما باید در بین صالح ها، گشت و صالح تر را پیدا و او را انتخاب کرد. این، هنر شما مردم است"


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط 92/1/24:: 12:36 عصر     |     () نظر
درباره

.:: دستخط های یک عدالت خواه ::.



خون دادن برای امام خمینی زیباست، اما خون دل خوردن برای امام خامنه ای از آن هم زیباتر است...
صفحه‌های دیگر
لیست یادداشت‌ها
پیوندها
آرشیو یادداشت‌ها