سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و چون زیاد بن ابیه را به جاى عبد اللّه پسر عباس به فارس و شهرهاى تابع آن حکومت داد ، در گفتارى دراز که او را از گرفتن خراج پیش از رسیدن وقت آن نهى فرمود گفت : ] کار به عدالت کن و از ستم و بیداد بپرهیز که ستم رعیت را به آوارگى وادارد و بیدادگرى شمشیر را در میان آرد . [نهج البلاغه]
.:: دستخط های یک عدالت خواه ::.
 
استیضاح کردان، مجلس هشتم برنده یا بازنده؟

اصلا قصد پرداختن به این موضوع را نداشتم. چرا که انقدر در مورد کردان نوشته و خوانده شده که دیگر حوصله ای برای باز نویسی نمانده. اما امروز در وبلاگ آقای دژاگام مطلبی را با عنوان روز با شکوه مجلس هشتم خواندم که لازم دیدم این پست نوشته شود.

در مورد این چند سوال قدری فکر کنید!

1. موضع لاریجانی در روز اخذ رای اعتماد چه بود؟ چرا با آنکه برخی تقاضای جلسه غیر علنی را داشتند لاریجانی شدیدا آن را رد کرد و تا آخر روند اداره جلسه طوری بود که رای اعتماد اخذ گردید؟

2. بسیاری از نمایندگان که از همان ابتدا مخالف کردان بودند چرا پیش از برگزاری جلسه رای اعتماد مدارک خود را ارائه نکردند؟ روز پس از رای گیری سایت الف که احمد توکلی هدایت آن را بر عهده دارد، به ارائه مستندات و موکدات زیادی در مورد مدرک جعلی کردان پرداخت. اگر روز قبل از رای گیری این اتفاق می افتاد آیا نتیجه رای تغییر نمیکرد؟

3. چرا هیچ کدام از نمایندگان از لاریجانی تقاضای پاسخگویی در مورد کردان را نکرد؟ مگر بیشتر ارتباط با کردان را لاریجانی نداشته و او سکوی پیشرفت کردان نبوده است؟

4. با مدارکی که توسط افراد مختلف پس از رای گیری منتشر شد و سپس توسط خود کردان نیز تایید شد، جعلی بودن مدرک تایید شد. نمایندگانی که با این رای قاطع عدم اعتماد را اعلام کردند چرا این قدر تعلل در برگزاری استیضاح نمودند؟ برادرانی که ادعای اصولگرایی دارند بهتر باید بدانند که حتی یک روز فرصت در خدمت به مردم غنیمت است و اگر این استیضاح یک روز زودتر انجام میشد یقینا منفعت مردم تامین شده بود. این شائبه پیش نمی آید که دیگر پیراهن کردان تاثیری نداشت و به عبارتی دیگر کردان و مدرک او دیگر ارزش تبلیغاتی نداشت و باید او بر کنار میشد؟

 

حال کمی منطقی بنگریم. نمره مجلس هشتم در این مورد چند بود؟ 

 این که در کمتر از 3 ماه مجلس به غلط کردن در مورد رای اعتماد خود بیافتد روز ختم مجلس است نه روز شکوه!

 


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط 87/8/19:: 6:48 عصر     |     () نظر
درباره

.:: دستخط های یک عدالت خواه ::.



خون دادن برای امام خمینی زیباست، اما خون دل خوردن برای امام خامنه ای از آن هم زیباتر است...
صفحه‌های دیگر
لیست یادداشت‌ها
پیوندها
آرشیو یادداشت‌ها